ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО
ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ
1. Говоріть з дітьми про Батьківщину. Дехто з батьків вважає, що
говорити з дітьми про Батьківщину зайве, або ще зарано. Однак цінність
сімейних бесід і розмов саме в тому, що відбуваються вони у
безпосередній і довірливій атмосфері. І тоді розумне і влучне слово
батька або матері, дідуся чи бабусі про Батьківщину глибоко входить у
свідомість та серце малюків. Способи вирішення виховних завдань у родині
дуже різноманітні, це: батьківський авторитет, домашній побут, духовний
і моральний клімат родини, праця, навчання, звичаї і традиції;
суспільна думка, преса, радіо, телебачення, література, заняття спортом,
свята і розваги тощо.
2. Відзначайте загальнонаціональне свято - День Незалежності України.
Доцільно започаткувати сімейну традицію щорічного святкування Дня
Незалежності України: побувати на святкових заходах у дитячому садку, у
рідному селищі та за можливості брати в них участь; переглянути запис
військового параду чи святкового концерту. Це сприятиме формуванню
патріотичних почуттів у підростаючого покоління.
3. Говоріть про патріотичні справи батьків, розмірковуйте над минулим
своєї Батьківщини. Розповіді й бесіди-спогади про патріотичні справи
батьків та минуле країни є водночас і уроками мужності для дітей, і
передачею естафети від покоління до покоління. У такі хвилини діти
почуваються єдиним цілим, невіддільним від героїчного минулого своїх
предків.
4. Подорожуйте з дітьми Батьківщиною. Подорожуючи дорогами нашої
Батьківщини, батьки і діти безпосередньо знайомляться з рідним краєм,
культурою, його минулим і сьогоденням, відвідують меморіальні комплекси,
які пробуджують у дитячих серцях скорботу по полеглих, любов і повагу
до людей, що вибороли для них свободу і незалежність. Такі подорожі
будуть відігравати неоціненну роль у патріотичному вихованні
дошкільників.
5. Залучайте дітей до творів української літератури і мистецтва. Після
прочитання патріотичної літератури, розгляду ілюстрацій, репродукцій,
фільмів, прослуховування музики і пісень, перегляду танців і вистав
патріотичної тематики діти ніколи не залишаться байдужими, а обов'язково
переймуться долею героїчних людей.
6. Будьте готові відповісти на запитання, навести приклади й докази, щоб
переконати дітей в істинності або хибності їхніх суджень. Дошкільний
вік - це вік «чомусиків», у яких десятки найнесподіваніших і
найрізноманітніших запитань. І відразу у них свої міркування і висновки:
правильні, неточні або помилкові. Тому батьки мають завжди бути
готовими відповісти, навести приклади й докази, щоб переконати дітей в
істинності чи хибності їхніх міркувань. Важливо, щоб у родині
усвідомлювали позитивний і негативний впливи літератури, мистецтва,
засобів інформації на патріотичне виховання дітей.
7. Залучайте дітей до сімейних традицій, звичаїв, обрядів, свят. Це -
важливі засоби зміцнення родинних зв'язків та національно-патріотичної
свідомості різних поколінь. Родинні традиції є своєрідним засобом
захищеності кожного члена родини, позитивного сприймання світу,
створення неповторних дитячих спогадів, власного самоствердження у
суспільстві.
8. Виховуйте шанобливе ставлення до національних символів і святинь
народу. Саме в родинному середовищі дитина вперше дізнається про народні
символи: батьківську хату, вишитий рушник, сорочку, материнську пісню,
вербу і калину, хрещатий барвінок, писанку і лелеку, хліб на столі...
Всі вони - наші давні обереги. Родина плекає любов і повагу до них.
Якщо за сімейним обіднім столом дитині показувати приклад бережного
ставлення до хліба, то, безумовно, дитина в дитячому садку, а потім у
школі й у дорослому житті з повагою ставитиметься як до самого хліба,
так і до людей, які його виростили, і до землі, на якій він ріс, до
свого краю, народу.
Батьки також мають формувати у своїх дітей шанобливе ставлення до
державних символів: Гімну, Прапора, Герба України.
9. Будьте взірцем для наслідування, відповідальними й обережними у своїх
діях. Щоб виховати патріотичні почуття у дітей, потрібно самим ними
володіти. Виховання прикладом передбачає створення взірця для
наслідування. Діти копіюють усе підряд: і позитивне, і негативне.
Чесність, правдивість, працьо-витість, щедрість, скромність, совісність,
розсудливість - усе це позитивні взірці для наслідування. Якщо батьки
чесно працюють на виробництві чи в іншій сфері діяльності, є порядними
людьми, позбавлені шкідливих звичок, то вони мають високу репутацію.
Тому вони мають моральне право вимагати від своїх дітей підтримувати
свою честь, гідність, репутацію своєї сім'ї у навчанні, у повсякденній
поведінці. Завдання батьків - показувати позитивний приклад, з якого
дитина могла б переймати найкращі риси, що забезпечить неперервність
традицій від покоління до покоління.
10. Розширюйте коло спілкування дитини з дорослими й однолітками,
представниками інших національностей. Розширюйте коло спілкування,
обмінюйтеся досвідом із представниками інших сімей і родин, пізнавайте
їхню духовну спадщину та поширюйте свою. Дитина має на практиці
реального спілкування знаходити спільне та відмінне між собою та іншими
людьми. Спілкування дітей і дорослих із представниками інших
національностей, національних традицій, релігійних переконань,
політичних поглядів, укладів життя та культури розвиватиме вміння
поводитися природно, тактовно та гідно.
11. Використовуйте різні форми взаємодії з дітьми. Для
національно-патріотичного виховання дітей у родині використовуйте різні
форми взаємодії: власні бесіди-спогади; подорожі рідною країною;
створюйте сімейні літописи; залучайте дітей до трудових справ;
використовуйте твори літератури і мистецтва; беріть участь у масових
заходах з нагоди національних і державних свят; долучайтеся до
співпраці з дошкільним закладом тощо. Якщо у родині виховують дітей
різного віку, то обирайте форми і методи національно-патріотичного
виховання, враховуючи вікові, статеві, психологічні та інші особливості
кожної дитини.
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО
ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ
1. Говоріть з дітьми про Батьківщину. Дехто з батьків вважає, що
говорити з дітьми про Батьківщину зайве, або ще зарано. Однак цінність
сімейних бесід і розмов саме в тому, що відбуваються вони у
безпосередній і довірливій атмосфері. І тоді розумне і влучне слово
батька або матері, дідуся чи бабусі про Батьківщину глибоко входить у
свідомість та серце малюків. Способи вирішення виховних завдань у родині
дуже різноманітні, це: батьківський авторитет, домашній побут, духовний
і моральний клімат родини, праця, навчання, звичаї і традиції;
суспільна думка, преса, радіо, телебачення, література, заняття спортом,
свята і розваги тощо.
2. Відзначайте загальнонаціональне свято - День Незалежності України.
Доцільно започаткувати сімейну традицію щорічного святкування Дня
Незалежності України: побувати на святкових заходах у дитячому садку, у
рідному селищі та за можливості брати в них участь; переглянути запис
військового параду чи святкового концерту. Це сприятиме формуванню
патріотичних почуттів у підростаючого покоління.
3. Говоріть про патріотичні справи батьків, розмірковуйте над минулим
своєї Батьківщини. Розповіді й бесіди-спогади про патріотичні справи
батьків та минуле країни є водночас і уроками мужності для дітей, і
передачею естафети від покоління до покоління. У такі хвилини діти
почуваються єдиним цілим, невіддільним від героїчного минулого своїх
предків.
4. Подорожуйте з дітьми Батьківщиною. Подорожуючи дорогами нашої
Батьківщини, батьки і діти безпосередньо знайомляться з рідним краєм,
культурою, його минулим і сьогоденням, відвідують меморіальні комплекси,
які пробуджують у дитячих серцях скорботу по полеглих, любов і повагу
до людей, що вибороли для них свободу і незалежність. Такі подорожі
будуть відігравати неоціненну роль у патріотичному вихованні
дошкільників.
5. Залучайте дітей до творів української літератури і мистецтва. Після
прочитання патріотичної літератури, розгляду ілюстрацій, репродукцій,
фільмів, прослуховування музики і пісень, перегляду танців і вистав
патріотичної тематики діти ніколи не залишаться байдужими, а обов'язково
переймуться долею героїчних людей.
6. Будьте готові відповісти на запитання, навести приклади й докази, щоб
переконати дітей в істинності або хибності їхніх суджень. Дошкільний
вік - це вік «чомусиків», у яких десятки найнесподіваніших і
найрізноманітніших запитань. І відразу у них свої міркування і висновки:
правильні, неточні або помилкові. Тому батьки мають завжди бути
готовими відповісти, навести приклади й докази, щоб переконати дітей в
істинності чи хибності їхніх міркувань. Важливо, щоб у родині
усвідомлювали позитивний і негативний впливи літератури, мистецтва,
засобів інформації на патріотичне виховання дітей.
7. Залучайте дітей до сімейних традицій, звичаїв, обрядів, свят. Це -
важливі засоби зміцнення родинних зв'язків та національно-патріотичної
свідомості різних поколінь. Родинні традиції є своєрідним засобом
захищеності кожного члена родини, позитивного сприймання світу,
створення неповторних дитячих спогадів, власного самоствердження у
суспільстві.
8. Виховуйте шанобливе ставлення до національних символів і святинь
народу. Саме в родинному середовищі дитина вперше дізнається про народні
символи: батьківську хату, вишитий рушник, сорочку, материнську пісню,
вербу і калину, хрещатий барвінок, писанку і лелеку, хліб на столі...
Всі вони - наші давні обереги. Родина плекає любов і повагу до них.
Якщо за сімейним обіднім столом дитині показувати приклад бережного
ставлення до хліба, то, безумовно, дитина в дитячому садку, а потім у
школі й у дорослому житті з повагою ставитиметься як до самого хліба,
так і до людей, які його виростили, і до землі, на якій він ріс, до
свого краю, народу.
Батьки також мають формувати у своїх дітей шанобливе ставлення до
державних символів: Гімну, Прапора, Герба України.
9. Будьте взірцем для наслідування, відповідальними й обережними у своїх
діях. Щоб виховати патріотичні почуття у дітей, потрібно самим ними
володіти. Виховання прикладом передбачає створення взірця для
наслідування. Діти копіюють усе підряд: і позитивне, і негативне.
Чесність, правдивість, працьо-витість, щедрість, скромність, совісність,
розсудливість - усе це позитивні взірці для наслідування. Якщо батьки
чесно працюють на виробництві чи в іншій сфері діяльності, є порядними
людьми, позбавлені шкідливих звичок, то вони мають високу репутацію.
Тому вони мають моральне право вимагати від своїх дітей підтримувати
свою честь, гідність, репутацію своєї сім'ї у навчанні, у повсякденній
поведінці. Завдання батьків - показувати позитивний приклад, з якого
дитина могла б переймати найкращі риси, що забезпечить неперервність
традицій від покоління до покоління.
10. Розширюйте коло спілкування дитини з дорослими й однолітками,
представниками інших національностей. Розширюйте коло спілкування,
обмінюйтеся досвідом із представниками інших сімей і родин, пізнавайте
їхню духовну спадщину та поширюйте свою. Дитина має на практиці
реального спілкування знаходити спільне та відмінне між собою та іншими
людьми. Спілкування дітей і дорослих із представниками інших
національностей, національних традицій, релігійних переконань,
політичних поглядів, укладів життя та культури розвиватиме вміння
поводитися природно, тактовно та гідно.
11. Використовуйте різні форми взаємодії з дітьми. Для
національно-патріотичного виховання дітей у родині використовуйте різні
форми взаємодії: власні бесіди-спогади; подорожі рідною країною;
створюйте сімейні літописи; залучайте дітей до трудових справ;
використовуйте твори літератури і мистецтва; беріть участь у масових
заходах з нагоди національних і державних свят; долучайтеся до
співпраці з дошкільним закладом тощо. Якщо у родині виховують дітей
різного віку, то обирайте форми і методи національно-патріотичного
виховання, враховуючи вікові, статеві, психологічні та інші особливості
кожної дитини.
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО
ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ
1. Говоріть з дітьми про Батьківщину. Дехто з батьків вважає, що
говорити з дітьми про Батьківщину зайве, або ще зарано. Однак цінність
сімейних бесід і розмов саме в тому, що відбуваються вони у
безпосередній і довірливій атмосфері. І тоді розумне і влучне слово
батька або матері, дідуся чи бабусі про Батьківщину глибоко входить у
свідомість та серце малюків. Способи вирішення виховних завдань у родині
дуже різноманітні, це: батьківський авторитет, домашній побут, духовний
і моральний клімат родини, праця, навчання, звичаї і традиції;
суспільна думка, преса, радіо, телебачення, література, заняття спортом,
свята і розваги тощо.
2. Відзначайте загальнонаціональне свято - День Незалежності України.
Доцільно започаткувати сімейну традицію щорічного святкування Дня
Незалежності України: побувати на святкових заходах у дитячому садку, у
рідному селищі та за можливості брати в них участь; переглянути запис
військового параду чи святкового концерту. Це сприятиме формуванню
патріотичних почуттів у підростаючого покоління.
3. Говоріть про патріотичні справи батьків, розмірковуйте над минулим
своєї Батьківщини. Розповіді й бесіди-спогади про патріотичні справи
батьків та минуле країни є водночас і уроками мужності для дітей, і
передачею естафети від покоління до покоління. У такі хвилини діти
почуваються єдиним цілим, невіддільним від героїчного минулого своїх
предків.
4. Подорожуйте з дітьми Батьківщиною. Подорожуючи дорогами нашої
Батьківщини, батьки і діти безпосередньо знайомляться з рідним краєм,
культурою, його минулим і сьогоденням, відвідують меморіальні комплекси,
які пробуджують у дитячих серцях скорботу по полеглих, любов і повагу
до людей, що вибороли для них свободу і незалежність. Такі подорожі
будуть відігравати неоціненну роль у патріотичному вихованні
дошкільників.
5. Залучайте дітей до творів української літератури і мистецтва. Після
прочитання патріотичної літератури, розгляду ілюстрацій, репродукцій,
фільмів, прослуховування музики і пісень, перегляду танців і вистав
патріотичної тематики діти ніколи не залишаться байдужими, а обов'язково
переймуться долею героїчних людей.
6. Будьте готові відповісти на запитання, навести приклади й докази, щоб
переконати дітей в істинності або хибності їхніх суджень. Дошкільний
вік - це вік «чомусиків», у яких десятки найнесподіваніших і
найрізноманітніших запитань. І відразу у них свої міркування і висновки:
правильні, неточні або помилкові. Тому батьки мають завжди бути
готовими відповісти, навести приклади й докази, щоб переконати дітей в
істинності чи хибності їхніх міркувань. Важливо, щоб у родині
усвідомлювали позитивний і негативний впливи літератури, мистецтва,
засобів інформації на патріотичне виховання дітей.
7. Залучайте дітей до сімейних традицій, звичаїв, обрядів, свят. Це -
важливі засоби зміцнення родинних зв'язків та національно-патріотичної
свідомості різних поколінь. Родинні традиції є своєрідним засобом
захищеності кожного члена родини, позитивного сприймання світу,
створення неповторних дитячих спогадів, власного самоствердження у
суспільстві.
8. Виховуйте шанобливе ставлення до національних символів і святинь
народу. Саме в родинному середовищі дитина вперше дізнається про народні
символи: батьківську хату, вишитий рушник, сорочку, материнську пісню,
вербу і калину, хрещатий барвінок, писанку і лелеку, хліб на столі...
Всі вони - наші давні обереги. Родина плекає любов і повагу до них.
Якщо за сімейним обіднім столом дитині показувати приклад бережного
ставлення до хліба, то, безумовно, дитина в дитячому садку, а потім у
школі й у дорослому житті з повагою ставитиметься як до самого хліба,
так і до людей, які його виростили, і до землі, на якій він ріс, до
свого краю, народу.
Батьки також мають формувати у своїх дітей шанобливе ставлення до
державних символів: Гімну, Прапора, Герба України.
9. Будьте взірцем для наслідування, відповідальними й обережними у своїх
діях. Щоб виховати патріотичні почуття у дітей, потрібно самим ними
володіти. Виховання прикладом передбачає створення взірця для
наслідування. Діти копіюють усе підряд: і позитивне, і негативне.
Чесність, правдивість, працьо-витість, щедрість, скромність, совісність,
розсудливість - усе це позитивні взірці для наслідування. Якщо батьки
чесно працюють на виробництві чи в іншій сфері діяльності, є порядними
людьми, позбавлені шкідливих звичок, то вони мають високу репутацію.
Тому вони мають моральне право вимагати від своїх дітей підтримувати
свою честь, гідність, репутацію своєї сім'ї у навчанні, у повсякденній
поведінці. Завдання батьків - показувати позитивний приклад, з якого
дитина могла б переймати найкращі риси, що забезпечить неперервність
традицій від покоління до покоління.
10. Розширюйте коло спілкування дитини з дорослими й однолітками,
представниками інших національностей. Розширюйте коло спілкування,
обмінюйтеся досвідом із представниками інших сімей і родин, пізнавайте
їхню духовну спадщину та поширюйте свою. Дитина має на практиці
реального спілкування знаходити спільне та відмінне між собою та іншими
людьми. Спілкування дітей і дорослих із представниками інших
національностей, національних традицій, релігійних переконань,
політичних поглядів, укладів життя та культури розвиватиме вміння
поводитися природно, тактовно та гідно.
11. Використовуйте різні форми взаємодії з дітьми. Для
національно-патріотичного виховання дітей у родині використовуйте різні
форми взаємодії: власні бесіди-спогади; подорожі рідною країною;
створюйте сімейні літописи; залучайте дітей до трудових справ;
використовуйте твори літератури і мистецтва; беріть участь у масових
заходах з нагоди національних і державних свят; долучайтеся до
співпраці з дошкільним закладом тощо. Якщо у родині виховують дітей
різного віку, то обирайте форми і методи національно-патріотичного
виховання, враховуючи вікові, статеві, психологічні та інші особливості
кожної дитини.
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО
ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ
1. Говоріть з дітьми про Батьківщину. Дехто з батьків вважає, що
говорити з дітьми про Батьківщину зайве, або ще зарано. Однак цінність
сімейних бесід і розмов саме в тому, що відбуваються вони у
безпосередній і довірливій атмосфері. І тоді розумне і влучне слово
батька або матері, дідуся чи бабусі про Батьківщину глибоко входить у
свідомість та серце малюків. Способи вирішення виховних завдань у родині
дуже різноманітні, це: батьківський авторитет, домашній побут, духовний
і моральний клімат родини, праця, навчання, звичаї і традиції;
суспільна думка, преса, радіо, телебачення, література, заняття спортом,
свята і розваги тощо.
2. Відзначайте загальнонаціональне свято - День Незалежності України.
Доцільно започаткувати сімейну традицію щорічного святкування Дня
Незалежності України: побувати на святкових заходах у дитячому садку, у
рідному селищі та за можливості брати в них участь; переглянути запис
військового параду чи святкового концерту. Це сприятиме формуванню
патріотичних почуттів у підростаючого покоління.
3. Говоріть про патріотичні справи батьків, розмірковуйте над минулим
своєї Батьківщини. Розповіді й бесіди-спогади про патріотичні справи
батьків та минуле країни є водночас і уроками мужності для дітей, і
передачею естафети від покоління до покоління. У такі хвилини діти
почуваються єдиним цілим, невіддільним від героїчного минулого своїх
предків.
4. Подорожуйте з дітьми Батьківщиною. Подорожуючи дорогами нашої
Батьківщини, батьки і діти безпосередньо знайомляться з рідним краєм,
культурою, його минулим і сьогоденням, відвідують меморіальні комплекси,
які пробуджують у дитячих серцях скорботу по полеглих, любов і повагу
до людей, що вибороли для них свободу і незалежність. Такі подорожі
будуть відігравати неоціненну роль у патріотичному вихованні
дошкільників.
5. Залучайте дітей до творів української літератури і мистецтва. Після
прочитання патріотичної літератури, розгляду ілюстрацій, репродукцій,
фільмів, прослуховування музики і пісень, перегляду танців і вистав
патріотичної тематики діти ніколи не залишаться байдужими, а обов'язково
переймуться долею героїчних людей.
6. Будьте готові відповісти на запитання, навести приклади й докази, щоб
переконати дітей в істинності або хибності їхніх суджень. Дошкільний
вік - це вік «чомусиків», у яких десятки найнесподіваніших і
найрізноманітніших запитань. І відразу у них свої міркування і висновки:
правильні, неточні або помилкові. Тому батьки мають завжди бути
готовими відповісти, навести приклади й докази, щоб переконати дітей в
істинності чи хибності їхніх міркувань. Важливо, щоб у родині
усвідомлювали позитивний і негативний впливи літератури, мистецтва,
засобів інформації на патріотичне виховання дітей.
7. Залучайте дітей до сімейних традицій, звичаїв, обрядів, свят. Це -
важливі засоби зміцнення родинних зв'язків та національно-патріотичної
свідомості різних поколінь. Родинні традиції є своєрідним засобом
захищеності кожного члена родини, позитивного сприймання світу,
створення неповторних дитячих спогадів, власного самоствердження у
суспільстві.
8. Виховуйте шанобливе ставлення до національних символів і святинь
народу. Саме в родинному середовищі дитина вперше дізнається про народні
символи: батьківську хату, вишитий рушник, сорочку, материнську пісню,
вербу і калину, хрещатий барвінок, писанку і лелеку, хліб на столі...
Всі вони - наші давні обереги. Родина плекає любов і повагу до них.
Якщо за сімейним обіднім столом дитині показувати приклад бережного
ставлення до хліба, то, безумовно, дитина в дитячому садку, а потім у
школі й у дорослому житті з повагою ставитиметься як до самого хліба,
так і до людей, які його виростили, і до землі, на якій він ріс, до
свого краю, народу.
Батьки також мають формувати у своїх дітей шанобливе ставлення до
державних символів: Гімну, Прапора, Герба України.
9. Будьте взірцем для наслідування, відповідальними й обережними у своїх
діях. Щоб виховати патріотичні почуття у дітей, потрібно самим ними
володіти. Виховання прикладом передбачає створення взірця для
наслідування. Діти копіюють усе підряд: і позитивне, і негативне.
Чесність, правдивість, працьо-витість, щедрість, скромність, совісність,
розсудливість - усе це позитивні взірці для наслідування. Якщо батьки
чесно працюють на виробництві чи в іншій сфері діяльності, є порядними
людьми, позбавлені шкідливих звичок, то вони мають високу репутацію.
Тому вони мають моральне право вимагати від своїх дітей підтримувати
свою честь, гідність, репутацію своєї сім'ї у навчанні, у повсякденній
поведінці. Завдання батьків - показувати позитивний приклад, з якого
дитина могла б переймати найкращі риси, що забезпечить неперервність
традицій від покоління до покоління.
10. Розширюйте коло спілкування дитини з дорослими й однолітками,
представниками інших національностей. Розширюйте коло спілкування,
обмінюйтеся досвідом із представниками інших сімей і родин, пізнавайте
їхню духовну спадщину та поширюйте свою. Дитина має на практиці
реального спілкування знаходити спільне та відмінне між собою та іншими
людьми. Спілкування дітей і дорослих із представниками інших
національностей, національних традицій, релігійних переконань,
політичних поглядів, укладів життя та культури розвиватиме вміння
поводитися природно, тактовно та гідно.
11. Використовуйте різні форми взаємодії з дітьми. Для
національно-патріотичного виховання дітей у родині використовуйте різні
форми взаємодії: власні бесіди-спогади; подорожі рідною країною;
створюйте сімейні літописи; залучайте дітей до трудових справ;
використовуйте твори літератури і мистецтва; беріть участь у масових
заходах з нагоди національних і державних свят; долучайтеся до
співпраці з дошкільним закладом тощо. Якщо у родині виховують дітей
різного віку, то обирайте форми і методи національно-патріотичного
виховання, враховуючи вікові, статеві, психологічні та інші особливості
кожної дитини.
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО
ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ
1. Говоріть з дітьми про Батьківщину. Дехто з батьків вважає, що
говорити з дітьми про Батьківщину зайве, або ще зарано. Однак цінність
сімейних бесід і розмов саме в тому, що відбуваються вони у
безпосередній і довірливій атмосфері. І тоді розумне і влучне слово
батька або матері, дідуся чи бабусі про Батьківщину глибоко входить у
свідомість та серце малюків. Способи вирішення виховних завдань у родині
дуже різноманітні, це: батьківський авторитет, домашній побут, духовний
і моральний клімат родини, праця, навчання, звичаї і традиції;
суспільна думка, преса, радіо, телебачення, література, заняття спортом,
свята і розваги тощо.
2. Відзначайте загальнонаціональне свято - День Незалежності України.
Доцільно започаткувати сімейну традицію щорічного святкування Дня
Незалежності України: побувати на святкових заходах у дитячому садку, у
рідному селищі та за можливості брати в них участь; переглянути запис
військового параду чи святкового концерту. Це сприятиме формуванню
патріотичних почуттів у підростаючого покоління.
3. Говоріть про патріотичні справи батьків, розмірковуйте над минулим
своєї Батьківщини. Розповіді й бесіди-спогади про патріотичні справи
батьків та минуле країни є водночас і уроками мужності для дітей, і
передачею естафети від покоління до покоління. У такі хвилини діти
почуваються єдиним цілим, невіддільним від героїчного минулого своїх
предків.
4. Подорожуйте з дітьми Батьківщиною. Подорожуючи дорогами нашої
Батьківщини, батьки і діти безпосередньо знайомляться з рідним краєм,
культурою, його минулим і сьогоденням, відвідують меморіальні комплекси,
які пробуджують у дитячих серцях скорботу по полеглих, любов і повагу
до людей, що вибороли для них свободу і незалежність. Такі подорожі
будуть відігравати неоціненну роль у патріотичному вихованні
дошкільників.
5. Залучайте дітей до творів української літератури і мистецтва. Після
прочитання патріотичної літератури, розгляду ілюстрацій, репродукцій,
фільмів, прослуховування музики і пісень, перегляду танців і вистав
патріотичної тематики діти ніколи не залишаться байдужими, а обов'язково
переймуться долею героїчних людей.
6. Будьте готові відповісти на запитання, навести приклади й докази, щоб
переконати дітей в істинності або хибності їхніх суджень. Дошкільний
вік - це вік «чомусиків», у яких десятки найнесподіваніших і
найрізноманітніших запитань. І відразу у них свої міркування і висновки:
правильні, неточні або помилкові. Тому батьки мають завжди бути
готовими відповісти, навести приклади й докази, щоб переконати дітей в
істинності чи хибності їхніх міркувань. Важливо, щоб у родині
усвідомлювали позитивний і негативний впливи літератури, мистецтва,
засобів інформації на патріотичне виховання дітей.
7. Залучайте дітей до сімейних традицій, звичаїв, обрядів, свят. Це -
важливі засоби зміцнення родинних зв'язків та національно-патріотичної
свідомості різних поколінь. Родинні традиції є своєрідним засобом
захищеності кожного члена родини, позитивного сприймання світу,
створення неповторних дитячих спогадів, власного самоствердження у
суспільстві.
8. Виховуйте шанобливе ставлення до національних символів і святинь
народу. Саме в родинному середовищі дитина вперше дізнається про народні
символи: батьківську хату, вишитий рушник, сорочку, материнську пісню,
вербу і калину, хрещатий барвінок, писанку і лелеку, хліб на столі...
Всі вони - наші давні обереги. Родина плекає любов і повагу до них.
Якщо за сімейним обіднім столом дитині показувати приклад бережного
ставлення до хліба, то, безумовно, дитина в дитячому садку, а потім у
школі й у дорослому житті з повагою ставитиметься як до самого хліба,
так і до людей, які його виростили, і до землі, на якій він ріс, до
свого краю, народу.
Батьки також мають формувати у своїх дітей шанобливе ставлення до
державних символів: Гімну, Прапора, Герба України.
9. Будьте взірцем для наслідування, відповідальними й обережними у своїх
діях. Щоб виховати патріотичні почуття у дітей, потрібно самим ними
володіти. Виховання прикладом передбачає створення взірця для
наслідування. Діти копіюють усе підряд: і позитивне, і негативне.
Чесність, правдивість, працьо-витість, щедрість, скромність, совісність,
розсудливість - усе це позитивні взірці для наслідування. Якщо батьки
чесно працюють на виробництві чи в іншій сфері діяльності, є порядними
людьми, позбавлені шкідливих звичок, то вони мають високу репутацію.
Тому вони мають моральне право вимагати від своїх дітей підтримувати
свою честь, гідність, репутацію своєї сім'ї у навчанні, у повсякденній
поведінці. Завдання батьків - показувати позитивний приклад, з якого
дитина могла б переймати найкращі риси, що забезпечить неперервність
традицій від покоління до покоління.
10. Розширюйте коло спілкування дитини з дорослими й однолітками,
представниками інших національностей. Розширюйте коло спілкування,
обмінюйтеся досвідом із представниками інших сімей і родин, пізнавайте
їхню духовну спадщину та поширюйте свою. Дитина має на практиці
реального спілкування знаходити спільне та відмінне між собою та іншими
людьми. Спілкування дітей і дорослих із представниками інших
національностей, національних традицій, релігійних переконань,
політичних поглядів, укладів життя та культури розвиватиме вміння
поводитися природно, тактовно та гідно.
11. Використовуйте різні форми взаємодії з дітьми. Для
національно-патріотичного виховання дітей у родині використовуйте різні
форми взаємодії: власні бесіди-спогади; подорожі рідною країною;
створюйте сімейні літописи; залучайте дітей до трудових справ;
використовуйте твори літератури і мистецтва; беріть участь у масових
заходах з нагоди національних і державних свят; долучайтеся до
співпраці з дошкільним закладом тощо. Якщо у родині виховують дітей
різного віку, то обирайте форми і методи національно-патріотичного
виховання, враховуючи вікові, статеві, психологічні та інші особливості
кожної дитини.
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО
ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ
1. Говоріть з дітьми про Батьківщину. Дехто з батьків вважає, що
говорити з дітьми про Батьківщину зайве, або ще зарано. Однак цінність
сімейних бесід і розмов саме в тому, що відбуваються вони у
безпосередній і довірливій атмосфері. І тоді розумне і влучне слово
батька або матері, дідуся чи бабусі про Батьківщину глибоко входить у
свідомість та серце малюків. Способи вирішення виховних завдань у родині
дуже різноманітні, це: батьківський авторитет, домашній побут, духовний
і моральний клімат родини, праця, навчання, звичаї і традиції;
суспільна думка, преса, радіо, телебачення, література, заняття спортом,
свята і розваги тощо.
2. Відзначайте загальнонаціональне свято - День Незалежності України.
Доцільно започаткувати сімейну традицію щорічного святкування Дня
Незалежності України: побувати на святкових заходах у дитячому садку, у
рідному селищі та за можливості брати в них участь; переглянути запис
військового параду чи святкового концерту. Це сприятиме формуванню
патріотичних почуттів у підростаючого покоління.
3. Говоріть про патріотичні справи батьків, розмірковуйте над минулим
своєї Батьківщини. Розповіді й бесіди-спогади про патріотичні справи
батьків та минуле країни є водночас і уроками мужності для дітей, і
передачею естафети від покоління до покоління. У такі хвилини діти
почуваються єдиним цілим, невіддільним від героїчного минулого своїх
предків.
4. Подорожуйте з дітьми Батьківщиною. Подорожуючи дорогами нашої
Батьківщини, батьки і діти безпосередньо знайомляться з рідним краєм,
культурою, його минулим і сьогоденням, відвідують меморіальні комплекси,
які пробуджують у дитячих серцях скорботу по полеглих, любов і повагу
до людей, що вибороли для них свободу і незалежність. Такі подорожі
будуть відігравати неоціненну роль у патріотичному вихованні
дошкільників.
5. Залучайте дітей до творів української літератури і мистецтва. Після
прочитання патріотичної літератури, розгляду ілюстрацій, репродукцій,
фільмів, прослуховування музики і пісень, перегляду танців і вистав
патріотичної тематики діти ніколи не залишаться байдужими, а обов'язково
переймуться долею героїчних людей.
6. Будьте готові відповісти на запитання, навести приклади й докази, щоб
переконати дітей в істинності або хибності їхніх суджень. Дошкільний
вік - це вік «чомусиків», у яких десятки найнесподіваніших і
найрізноманітніших запитань. І відразу у них свої міркування і висновки:
правильні, неточні або помилкові. Тому батьки мають завжди бути
готовими відповісти, навести приклади й докази, щоб переконати дітей в
істинності чи хибності їхніх міркувань. Важливо, щоб у родині
усвідомлювали позитивний і негативний впливи літератури, мистецтва,
засобів інформації на патріотичне виховання дітей.
7. Залучайте дітей до сімейних традицій, звичаїв, обрядів, свят. Це -
важливі засоби зміцнення родинних зв'язків та національно-патріотичної
свідомості різних поколінь. Родинні традиції є своєрідним засобом
захищеності кожного члена родини, позитивного сприймання світу,
створення неповторних дитячих спогадів, власного самоствердження у
суспільстві.
8. Виховуйте шанобливе ставлення до національних символів і святинь
народу. Саме в родинному середовищі дитина вперше дізнається про народні
символи: батьківську хату, вишитий рушник, сорочку, материнську пісню,
вербу і калину, хрещатий барвінок, писанку і лелеку, хліб на столі...
Всі вони - наші давні обереги. Родина плекає любов і повагу до них.
Якщо за сімейним обіднім столом дитині показувати приклад бережного
ставлення до хліба, то, безумовно, дитина в дитячому садку, а потім у
школі й у дорослому житті з повагою ставитиметься як до самого хліба,
так і до людей, які його виростили, і до землі, на якій він ріс, до
свого краю, народу.
Батьки також мають формувати у своїх дітей шанобливе ставлення до
державних символів: Гімну, Прапора, Герба України.
9. Будьте взірцем для наслідування, відповідальними й обережними у своїх
діях. Щоб виховати патріотичні почуття у дітей, потрібно самим ними
володіти. Виховання прикладом передбачає створення взірця для
наслідування. Діти копіюють усе підряд: і позитивне, і негативне.
Чесність, правдивість, працьо-витість, щедрість, скромність, совісність,
розсудливість - усе це позитивні взірці для наслідування. Якщо батьки
чесно працюють на виробництві чи в іншій сфері діяльності, є порядними
людьми, позбавлені шкідливих звичок, то вони мають високу репутацію.
Тому вони мають моральне право вимагати від своїх дітей підтримувати
свою честь, гідність, репутацію своєї сім'ї у навчанні, у повсякденній
поведінці. Завдання батьків - показувати позитивний приклад, з якого
дитина могла б переймати найкращі риси, що забезпечить неперервність
традицій від покоління до покоління.
10. Розширюйте коло спілкування дитини з дорослими й однолітками,
представниками інших національностей. Розширюйте коло спілкування,
обмінюйтеся досвідом із представниками інших сімей і родин, пізнавайте
їхню духовну спадщину та поширюйте свою. Дитина має на практиці
реального спілкування знаходити спільне та відмінне між собою та іншими
людьми. Спілкування дітей і дорослих із представниками інших
національностей, національних традицій, релігійних переконань,
політичних поглядів, укладів життя та культури розвиватиме вміння
поводитися природно, тактовно та гідно.
11. Використовуйте різні форми взаємодії з дітьми. Для
національно-патріотичного виховання дітей у родині використовуйте різні
форми взаємодії: власні бесіди-спогади; подорожі рідною країною;
створюйте сімейні літописи; залучайте дітей до трудових справ;
використовуйте твори літератури і мистецтва; беріть участь у масових
заходах з нагоди національних і державних свят; долучайтеся до
співпраці з дошкільним закладом тощо. Якщо у родині виховують дітей
різного віку, то обирайте форми і методи національно-патріотичного
виховання, враховуючи вікові, статеві, психологічні та інші особливості
кожної дитини.
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/porady-bat-kam-shchodo-patriotychnogo-vyhovannya-doshkil-nykiv.html
Як виховати патріота в сім'ї
Поняття патріотизму у всіх викликає досить змішані почуття і емоції. Для одних - це дуже важливо , для інших - нічого особливого , треті - поняття не мають, про що йде мова. Але все ж для багатьох постає обов'язковим бути самому патріотом, і так само виховати своїх дітей.Почуття патріотизму є в душі у кожної людини, але необхідно його просто пробудити, зуміти достукатися і поставити правильні життєві пріоритети. Саме цим і повинні займатися батьки, які хочуть виховати патріота в сім'ї.
Але з чого почати? Існує кілька рекомендацій, які допоможуть знайти відповідь на питання як виховати патріота в сім'ї.
Ми живемо в найкращій країні.
Якщо ви щиро бажаєте виростити дитину патріотом, не кажіть при ній погано про ту країну, де ви живете. Адже Батьківщину, як і батьків, не вибирають. І повірте,як би вам не здавалося, що десь краще, це не зовсім правда. У кожній країні є свої проблеми, свої труднощі і з екрана телевізора нам їх ніхто не показує. Всі хочуть , щоб про них думали тільки добре .Тому не допускайте при дитині вираження великого невдоволення про вашу Батьківщину, говоріть більше позитивного. Але в той же час не сильно прикрашайте ситуацію, вчіть дитину бути ще й реалістом .Обов'язково подорожуйте.
Не потрібно відразу їхати за кордон, і в рідній країні є маса місць, від яких просто дух захоплює. Та й напевно ви ще не встигли скрізь побувати.Показуйте дитині на наочності всю красу і захоплюючу історію рідного краю.Культурний розвиток дитини.
Нехай вам абсолютно комфортно на улюбленому дивані, і не хочеться нічого окрім як чашечки чаю і подивитися телевізор - вставайте і йдіть з дитиною в музей, на виставку, в ляльковий театр, на дитячий концерт . Пам'ятайте, що зараз головним прикладом для наслідування є ви, так що не робіть так, що б потім було прикро за втрачену можливість.Більше позитиву .
Діти дуже чутливі до емоційного стану їх батьків. Якщо вам погано, то дитині теж буде не по собі. Тому, як би в житті не траплялося, намагайтеся налаштовувати себе на позитивну хвилю. Знаходьте позитив у будь-яких діях. Так ви не лише уникнете песимістичного настрою дитини, але так же навчите її легше справлятися з проблемами, не опускати руки ні за якої ситуації, і так само завжди знаходити чому радіти. Виховати патріота неможливо в атмосфері вічної проблеми, поганого настрою і відсутності віри в майбутнє.Підтримуйте свою дитину.
При бажанні виховати патріота в сім'ї, головне підтримка . І мова йде про всебічну підтримку . Прагнення до патріотизму повинно бути не тільки у вас, але і у вашого близького оточення. Живучи в такій атмосфері, дитина в майбутньому буде намагатися відтворити її вже в своїй сім'ї. Хваліть за успіхи і правильно зроблені висновки з скоєних вчинків чи проступків. Пояснюйте дитині, чому ви поступаєте по відношенню до нього або іншої людини саме так, а не інакше, і просіть, що б він аргументував свої вчинки так само.Навіть якщо ви не бачите перспективи, все одно намагайтеся проявити свою віру в дитину. І раптом у нього дійсно все вийде. Такі відносини зроблять ваше спілкування більш близьким, дозволять заробити авторитет перед дитиною, а так само більше контролювати його дії.Поради мудрим батькам: 50 фраз, які хоче чути дитина
Пропонуємо вам простих 50 фраз, які вселять у вашу дитину віру в себе, повагу до вас та впевненість у власних силах. Насправді цей список необмежений та може доповнюватися Вашими варіантами.
Іноді здається, що підтримати дитину можна тільки словами «молодець,
добре!» Насправді таких слів куди більше. Саме вони допомагають дитині
відчути, що ви її любите, розумієте і приймаєте. Дитячий та сімейний
психолог Катерина Кес уклала список фраз, які сприяють утвердженню дитини.
Покажіть дитині, що вірите в неї:«Я тобі довіряю».
«Я в тебе вірю».
«Я поважаю твоє рішення».
«Це непросто, але ти зможеш».
«Ти робиш правильно».
«Ти все правильно розумієш».
«Як тобі це вдалося?»
«Навчи мене. Як це в тебе виходить?».
«Ти робиш це краще, ніж я».
«У тебе виходить це краще, ніж у мене».
Зверніть увагу на зусилля і старання дитини:
«Я бачу, ти доклав чимало зусиль».
«Я бачу, як ти старався».
«Виходить дуже добре!»
«Ти наполегливо рухався в перед – і все вдалося»
«Можу уявити, скільки часу на це пішло!»
«Уявляю, як довго ти намагався, щоб це вийшло!»
«Твої старання дають гарний результат!»
«Ти добряче потрудився над цим – і результат чудовий!»
Подякуйте за час, проведений разом:
«Я дуже ціную час, який ми з тобою проводимо разом».
«Я з нетерпінням чекаю, коли ми зможемо знову пограти завтра».
«З тобою дуже цікаво».
«Мені дуже сподобалося, як ми пограли».
«Я рада, що ти вдома».
«З тобою дуже цікаво і приємно грати».
Допоможіть дитині самій оцінити свій результат:
«Що ти думаєш про це?»
«Уявляю, як тобі самому приємно!»
«Що тобі самому тут найбільше подобається?»
«А як ти сам думаєш?»
«А що ти сам про це думаєш?»
«А як тобі здається?»
«А тобі самому як би хотілося?»
Дякуйте дитині за допомогу та внесок:
«Щиро дякую тобі за те, що ти ... (за конкретну справу)».
«Спасибі за те, що ти зробив».
«Спасибі за твоє розуміння».
«Щиро дякую за твою допомогу».
«Ти мені дуже допомагаєш, дякую!»
«Завдяки тобі я закінчила цю роботу швидше».
«Завдяки тобі у нас тепер так чисто».
Ні виховній агресії в сім’ї!
Виховуючи дитину, ми частішe використовуємо метод «агресії» і спрямовуємо на дитину потік нищівної енергії з величезним негативним зарядом. Ми зриваємося на дитині, не розуміючи, що цим «заряджаємо» її. А вона, не в змозі розрядитися, як ми з вами, накопичує агресію в собі. І рано чи пізно ця агресія дасться взнаки — дитина хворіє (від легких колік до серйозних психозів).
Своєю нищівною словесною агресією батьки зазвичай намагаються наївно припинити імпульсивну агресію дитини, не замислюючись над тим, що дитина, коли стане дорослою, апробує такий урок на батьках.
Ще один вид виховної агресії — тілесна: биття, ляпаси.
Будь-яка дія бере реванш протидією. Ляпас колись може відгукнутися насильством, а биття — злочином.
Вихована такими методами дитина дзеркально спрямує потік агресії на своїх дітей. Вона не забуде гніт батьківських емоцій і, сама стане пригнічувати.
Своїми методами виховання ми позбавляємо дитину права на виявлення негативних емоцій, хоча самі їх провокуємо.
Дуже важливо, щоб ми використовували симпатію та усмішку, підтримку, співчуття та навіювали доброту, бо всі негативні емоційні вияви позначаються на психічному стані дитини.
Змініть тактику виховних впливів і полюбіть її, свою дитину. Якою б вона не була. Адже обов'язок батьків — зробити свою дитину щасливою. Тільки батькам під силу прокласти правильний шлях взаємин. Виявіть розуміння й любов, і дитина відплатить вам тим самим — любов'ю та розумінням!
ДИТИНУ НЕ КАРАЮТЬ:
l. За те, що вона чимось не влаштовує дорослих: холерика за те, що він непосидючий і впертий, сангвініка — за рухливість, флегматика — за повільність, меланхоліка — за плаксивість.
2. Під час їжі.
3. Якщо вона зазнала невдачі (вона й без того засмучена, присоромлена, пригнічена). Тут краще підтримати її.
4. За необережність, а вчать обережності, роблячи висновки з прорахунків дитини; за повільність, незібраність (за цим може бути приховане занурення в себе або фантазування); за забруднений і порваний одяг, а вдягають відповідно до обставин; за прорахунки самих батьків тощо.
5. На людях (в автобусі, на вулиці), адже це ще й публічне приниження.
6. При молодшій дитині, оскільки підривається авторитет старшої, а якщо є ревнощі між дітьми, то це може породити озлобленість у старшої дитини, а в молодшої — злорадство, а це погіршить їх взаємини.
7. За емоційність, імпульсивність, енергійність. Здатність передбачати наслідки своїх вчинків остаточно формується у дівчат до 18 років, у хлопців — до 20, але навчати цього слід з трьох, а особливо з п'яти років. Карати за вчинки, які дитина не може передбачити, — значить карати за те, що вона дитина.
8. Поспішно, не розібравшись: краще пробачити десятьох винних, ніж покарати одного невинного. Необхідно поєднувати покарання з іншими методами виховання, дотримуючись педагогічного такту та враховуючи вікові та індивідуальні особливості дитини.
Реакція батьків на вчинок дитини має бути продуманою, вільною від негативних емоцій. У реакції не повинно бути істеричності. На істеричний крик, жестикуляцію, надлишок емоцій дитина відповідає тим самим. Не повинно бути люті, гніву. Лють призводить до надмірних покарань, а це породжує в батьків муки сумління. Спочатку покарали, а потім шкодують, жаліють. Тепер в очах дитини винні батьки і вона стає в позу ображеної. Не слід погрожувати дитині, краще попередити. Часом погроза сприймається гірше, ніж саме покарання. В погрозі завжди є шантаж, і зрештою дитина також починає шантажувати батьків.
ЯК ЗАПОБІГТИ НЕГАТИВНИМ НАСЛІДКАМ ПОКАРАННЯ
1. Відокремлюйте свої почуття від дій. Не засуджуйте дитину. Вона має відчувати, що її люблять, але її дії в конкретному випадку можуть бути неприйнятними. Пам'ятайте: щоб змінити вчинки дитини, треба навчитися розуміти її. Суворі слова мають стосуватися тільки неправильних дій дитини, але не її особистості. Брутальність, моралізування, нетактовність свідчать про педагогічну непридатність, а дитину роблять невпевненою, знервованою, тривожною.
2. Уважно вивчайте свою дитину. Обов'язковою умовою у виборі форм покарання є знання індивідуальних особливостей дитини: її темпераменту, характеру, особливостей реагування на певний вид покарання. Ви маєте знати стан її здоров'я, нервової системи. Дії дитини у стані нервового розладу є симптомами емоційних ускладнень через критику, звинувачення або покарання, напружену сімейну атмосферу. Зрозуміло, що витончений, вразливий меланхолік сприйматиме покарання зовсім не так, як енергійний, товариський сангвінік, вибуховий холерик чи врівноважений, спокійніший флегматик. Дівчаток теж треба карати не так, як хлопчиків. Дівчинка взагалі потребує особливого виховання, заснованого більшою мірою на ніжності й ласці. Вона більш чуттєва й емоційна, глибше переживає з приводу зроблених помилок. Часом одного суворого слова, навіть докірливого погляду, досить, щоб вона припинила небажані дії. Необхідно взагалі відмовитися від тілесних покарань, від яких шкоди більше, ніж користі.
3. Треба враховувати емоційний стан дитини. Якщо видно, що дитина засмучена і дуже переживає, то чи потрібно додавати негативу, використовуючи покарання? Але водночас треба пам'ятати, що змінити поведінку дитини можна тоді, коли активізується її почуттєва сфера. Відчувши всю повноту негативних переживань, дитина навряд чи захоче повторити подібний вчинок. Потрібно, щоб вона набула цього негативного досвіду, але тут не можна перестаратися. А дорослий у цей час повинен бути поруч, зі схваленням поставитися до рішення дитини виправитися і всіляко підтримати її. Відповідайте на почуття дитини. Давайте їй виговоритися, щоб негативні емоції знайшли вихід у словах, а не в діях.
4. Перш ніж карати, треба обов'язково з'ясувати мотиви вчинку.
Якщо без покарання не можна обійтися, нехай дитина вибере його сама. Практика показує: діти здебільшого вибирають суворіше покарання, ніж батьки. Але в таких випадках вони не вважають його несправедливим і не ображаються.
5. Караючи дитину, впевніться у тому, що вона розуміє причину, щоб вона звинувачувала себе, а не того, хто карає. Якщо ж дорослий змушений застосувати покарання, то при цьому йому не можна використовувати образливі слова, принижувати гідність маленької людини, акцентувати увагу на слабких сторонах, фізичних вадах дитини.
6. Дайте зрозуміти синові чи доньці, що дисциплінарні проблеми дітей стосуються не тільки дорослих, а є спільними для всіх.
7. Навчайте дитину норм і правил поведінки в різних місцях і різних життєвих ситуаціях ненав'язливо та без моралізування.
8. Накладіть обмеження на небезпечні та руйнівні дії. Допоможіть дитині спрямувати свою активність у дозволене русло. У цьому полягає основна формула динамічного підходу до проблеми дисципліни дитини.
9. Будьте самі прикладом культурної поведінки з іншими людьми, з предметами та довкіллям.
10. Треба пам'ятати, що вся відповідальність за наслідки покарання цілком покладається на дорослого. Слід пам'ятати, що міра покарання повинна відповідати важкості провини, тобто не треба застосовувати серйозне покарання за несерйозну провину.
ЯК УНИКНУТИ ПОКАРАНЬ?
Необхідна профілактика. Вона полягає в тому, щоб запобігти небажаним діям дитини ще до їх здійснення. Для цього потрібно сформувати в дитини прийнятну реакцію на певні обставини, виробити вміння самостійно й адекватно їх оцінювати і відповідно діяти. Краще запобігти, ніж потім карати. Необхідно поспілкуватися з дитиною, пояснити, розповісти, показати на прикладі, чому так робити можна, а так — не можна, до яких наслідків може призвести порушення якогось правила, норми, розпорядження, яке покарання воно тягне за собою. Треба вчити дитину робити такий аналіз самостійно, думати, перш ніж щось зробити, передбачати наслідки скоєного.
Дитина народжується гармонійною, чистою і досконалою. Вона відкрита для світу, вона всотує все, що їй дають дорослі. Чим буде насичуватися її розум, наповнюватися її душа, залежить переважно від нас — батьків, дорослих.
Напевно, покарання як засіб виховання ще надовго залишиться в нашому житті. Для того, щоб його позбутися назавжди, треба дуже багато змінити в нашому суспільстві, в культурі сімейних взаємин, у системі суспільного виховання.
ЯК ГОВОРИТИ З ДИТИНОЮ ПРО COVID-19, НАВЧИТИ ЇЇ ВЕСЕЛО МИТИ РУКИ ТА ПРАВИЛЬНО ВІДПОЧИВАТИ — ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ ВІД МОН ТА ЮНІСЕФ УКРАЇНА
Правильний розпорядок дня, розмови про вірус ідеї, чим зайняти дитину під час карантину. Про це та інше можна дізнатись у інформаційних матеріалах, які розміщені на сайті МОН.
Для батьків розроблено два гайдлайни “Карантин з користю: ідеї для батьків та дітей” і “Підтримувати й допомагати: поради батькам на час пандемії”, а також шість інфографік:
Як батькам не зійти з розуму під час карантину: поради психолога
Немає коментарів:
Дописати коментар